TOERNOOIEN & ACTIVITEITEN VOOR DE JEUGD

Ook voor de jeugd wordt er genoeg georganiseerd bij De Munnik! Neem hieronder een kijkje en schrijf je gezellig in voor het eerstvolgende evenement.

Open Junioren Toernooi

​​Het Open Junioren Toernooi vindt plaats in juni.

Rundvleesmedaillons

Jeugd
Clubkampioenschappen

Elk jaar gaat de jeugd van De Munnik de baan op om onderling de krachten meten tijdens de Jeugd Clubkampioenschappen.

​

In dezelfde periode is ook de ‘Week van de Jeugd’, dus de week staat bol van de leuke activiteiten, lekkere hapjes en gezelligheid.

​

Er wordt gespeeld in de volgende categorieën:

Oranje
Enkel, Dubbel

Groen
Enkel, Dubbel

Geel
JE12 / JD12 / ME12 / MD12
JE14 / JD14 / ME14 / MD14
JE17 / JD17 / ME17 / MD17

Jr-Davis-Cup-by-De-Munnik.png

Junior Daviscup

​

Van alle deelnemers worden landenteams gevormd. Elk team heeft 4 of 5 spelers, afhankelijk van het aantal inschrijvingen, en een teamcaptain. De teams worden verdeeld over twee poules en vervolgens nemen de ‘landen’ in de poule het tegen elkaar op in een reeks zinderende partijen tennis. Ten slotte mogen de poulewinnaars in een onderlinge finale uitmaken wie zich een jaar lang Junior Davis Cup winnaar mag noemen.

We sluiten af met een echte vlaggenceremonie, waarbij natuurlijk het volkslied zal klinken. En niemand staat met lege handen, want er zijn leuke (of moeten we zeggen ‘lekkere’?) attenties voor iedereen!

We zien je op de baan!

Ouder-Kind Toernooi

Het Ouder-Kindtoernooi is een gezellige middag, waarop jeugdleden samen met hun vader, moeder, oom, tante, opa of oma een aantal potjes gaan dubbelen tegen tennismaatjes en diens vader, moeder, oom etc. Deze middag kent geen winnaars of verliezers en is leuk voor beginners als gevorderden.

Tennisser op Clay Court
Verse pannenkoeken

Pannenkoekentoernooi

De naam zegt het al: Tennissen en na afloop lekker smullen!

Eind maart wordt het pannenkoekentoernooi georganiseerd. Terwijl de kinderen lekker staan te tennissen op de baan, staan onze gewaardeerde oudervrijwilligers stapels pannenkoeken te bakken om de hongerige kindermagen te vullen..

Kinderen met capes

Week van de Jeugd

De week van de Jeugd wordt georganiseerd tijdens de Jeugdclubkampioenschappen.

Op woensdag is het BFF-dag. Dan breng je gezellig vrienden en vriendinnen mee, zodat ze ook eens tennis kunnen proberen. Misschien worden ze wel zó enthousiast dat ze ook bij De Munnik komen tennissen!

Vrijdag sluiten we af met een lekkere en gezellige barbecue, die wordt aangeboden door de Jeugdcommissie. En natuurlijk worden dan de prijzen aan onze kersverse clubkampioenen uitgereikt.

249552618_4653436908035425_8649395213982824494_n.jpg

Glow in the dark Toernooi

Jaarlijks vindt in november het Glow in the dark tennistoernooi plaats. Tijdens dit toernooi worden voor zowel de jeugd als volwassenen leuke potjes georganiseerd in de tennishal, in... het donker! Alleen de lijnen, ballen en het net zijn verlicht met blacklight. Ook de spelers mogen hun uiterste best doen om er zo GLOW mogelijk uit te zien.